Nieuwe concurrenten liggen op de loer. De positie van traditionele verzekeraars staat onder druk. Veeleisende klanten, nieuwe risico’s branchemarking, digitalisering… Als we de berichten mogen geloven is het wachten op nieuwe toetreders die met een innovatieve aanpak en andere businessmodellen de huidige partijen uit de markt duwen. Creëer je eigen concurrent. Niet afwachten, maar zelf actie ondernemen. Want aanval is de beste verdediging. Creëer zelf je nieuwe concurrent. Want alleen dan kun je de nieuwe concurrenten vóór zijn, je positie behouden en die duurzaam versterken. Door te denken en te handelen als een nieuwe toetreder dat zou doen. Daarvoor heb je zélf alle troeven in handen. Want als je leert te kijken met een andere blik en te redeneren vanuit andere businessmodellen ben je net zo goed als die nieuwe toetreder. Combineer je dat met alle kennis over je eigen organisatie (Inside Information) dan ben je zelfs beter in staat om de beste nieuwe aanbieder in jouw markt te worden.

Hoe doe je dat? 4-knoppen-disruptief-innoveren

Met inspiratie, enthousiasme, nieuwe inzichten en een gestructureerde aanpak. We draaien aan 4 knoppen. We helpen je te kijken met andere ogen en door andere brillen; we gebruiken je troef: inside information én we zorgen voor de juiste sfeer en dynamiek om “vrij” te kunnen denken en handelen, zoals een nieuwe toetreder dat kan. Zo helpen we je om zelf die beste nieuwe aanbieder in jouw markt te worden.

 

 

 

Onze workshop.

workshopprogramma-disruptief-innoverenVoor het Verbond van Verzekeraars hebben we (samen met Delphis Marketing) een interactief workshopprogramma ontwikkeld. Een gestructureerd format, gebaseerd op de uitstekende ervaringen en bewezen resultaten in andere branches. Het is volledig toegesneden op de verzekeringsbranche. Natuurlijk maken we het programma op maat voor jouw organisatie.

 

 

 

 

Succesvolle proeverij. img_9383Op 27 september 2016 hebben we in opdracht van het Verbond van Verzekeraars voor circa 30 (innovatie)marketeers van verschillende verzekeraars een interactieve proeverij van dit innovatieprogramma gefaciliteerd. De conclusie is eenduidig. Hoe gek het ook klinkt. Iedere verzekeraar heeft zelf de beste troeven in handen om nieuwe concurrenten te ontmoedigen door zelf die nieuwe concurrent te creëren. Digitaal verslag “Creëer je eigen concurrent” Wil je meer weten over het workshopprogramma “Creëer je eigen concurrent voordat een ander het doet!”, neem dan contact met ons op.

Terug naar het overzicht