Een grote juridische dienstverlener wilde op haar jaarlijkse studiedag een interactief workshopprogramma om haar 750 fee-earners meer bewust te maken van de noodzaak en mogelijkheden van klantgericht werken. Naast de inhoudelijke kant, moest er in het programma ook aandacht worden besteed aan fun, interactiviteit en practische toepasbaarheid.  Facilitating Company heeft een proeverij aan workshops, bestaande uit 6 verschillende modules van klantgericht werken verdeeld over 30 groepen van circa 25 deelnemers, voorbereid en uitgevoerd.  Onderwerpen die aan bod kwamen, waren onder meer elevator pitching, referral leads, social media, commerciële gesprekken voeren, een concurrerend business model bedenken en jezelf leren kennen in heftige interactie met klanten aan de hand van een mini workshop boksen of Aikido.  Naast de eigen vaste kern aan Facilitators heeft Facilitating Company hiervoor gebruik gemaakt van haar uitgebreide netwerk aan professionals om hiervoor een integraal en practisch programma te kunnen samenstellen en uitvoeren.  Resultaten Naast de persoonlijke bewustwording die alle deelnemers hebben meegenomen inzake klantgericht werken, hebben alle facilitators gezamenlijk (per workshop) een resultatendocument opgeleverd, waarin alle leerpunten en denkrichtingen verder zijn uitgewerkt. Daarmee heeft de klant de beschikking over een practisch en herkenbaar ervaringenboek van haar eigen medewerkers waarmee de interne discussie, visie-vorming en strategie t.a.v. klantgericht ondernemen verder kan worden geconcretiseerd.

Terug naar het overzicht