Hoe blijven we relevant voor bestaande klanten en vinden en binden we nieuwe klanten en ondernemers.

Voor Makro hebben we in 2017 een innovatief en actief programma opgezet waarbij de basis vraag was van de organisatie: “hoe blijven we relevant voor ondernemers en hoe binden we nieuwe ondernemers aan ons als klant”.  Makro was het contact met ondernemers verloren. Uit onderzoek bleek dat de gemiddelde leeftijd van klanten boven 55+ lag en veelal geen ondernemers waren maar bijv. de voorzitter van de plaatselijke damvereniging of judo club.

Concurrentie als Hanos en Sligro liggen op basis van profilering, prijs en productenaanbod mijlen voor te liggen. Het vroeg om een innovatieve, out of the box aanpak.

We hebben in 9 van de 17 i.s.m. Seats2meet fysieke netwerkpleinen gebouwd waar ondernemers kondern, werken, ontmoeten en inspireren. Daarnaast zijn we rondom deze netwerkpleinen innovatieve events gaan opzetten en hebben deze gefaciliteerd. Inzet van netwerkspellen etc. vormden hier een onderdeel van. Online hebben we gebouwd aan een ondernemerscommunity, het creëren van een ‘derde’plek waar inspiraties en ontmoetingen kunnen starten of doorgaan.

Inmiddels heeft het geleid tot een actieve rol van Makro en meer nieuwe klanten.  

 

 

Terug naar het overzicht